טבור הוא אזור במרכז הבטן שאליו היה מחובר חבל הטבור. במהלך ההיריון עובר חבל הטבור מהשלייה אל העובר דרך פתח בבטן העובר, פתח הנסגר לאחר הלידה. כאשר פתח זה לא נסגר, נוצר בקע טבורי, מצב רפואי שכיח שבו קטע מהמעי חורג מהמעטפת הטבעית שלו דרך פגם בדופנה ונראה כבליטה חריגה מתחת לעור.

בקע טבורי שכיח מאוד בקרב ילדים ותינוקות, ובעיקר בקרב פגים, וברוב המקרים נסגר מאליו עד גיל שנה. במבוגרים מופיע בקע טבורי בעקבות הרמת משאות כבדים, משקל יתר, הריון מרובה עוברים (תאומים, למשל) או שיעול כרוני.

ברוב המקרים בקע טבורי אינו מכאיב ואינו גורם נזק. עם זאת במבוגרים הבקע גדל עם הזמן ואינו נסגר מאליו, ולכן מצבים שבהם האיבר החורג אינו חוזר למקומו או נכלא בחלל שאליו פלש, ומצבים שבהם מופיעים כאבים עזים, עלולים להיות מסוכנים, ויש לטפל בהם מיד.

הטיפול המקובל לתיקון בקע טבורי הוא ניתוח. ניתוח בקע טבורי הוא הליך כירורגי המבוצע בשיטה פתוחה או בלפרוסקופיה, ומיועד לסגור את הפתח שנוצר בדופן הבטן בעזרת רשת, ולהחזיר את חלק המעי החורג למקומו.

ניתוח בקע טבורי הוא ניתוח בטוח מאוד, והסיבוכים בעקבותיו נדירים. סיבוכים אלה כוללים דימום, זיהום מקומי, התפתחות דלקת ופגיעה באיברים סמוכים.

לשאלות נוספות בנוגע לניתוח בקע טבורי ולייעוץ מומלץ ליצור קשר ולהגיע לבדיקה – צרו קשר עכשיו.